woensdag 3 april 2013

Drukte

Vrijdag 22 maart was mijn lieve echtgenoot jarig. Ik bakte 3 taarten, een slagroomtaart, een rijstevlaai en een cheesecake. Allemaal erg lekker vonden wij :-) Alleen (zoals vaker...) vergeet ik dan weer foto's te maken, dus ja.. Jullie moeten het beeld er zelf maar bij bedenken :-)

De zaterdag na de verjaardag was het weer een drukte hier, er was 50 kuub grond bezorgd om de tuin op te hogen. De grond was op het erf van de buurman gestort, en die reed het met z'n tractor met bak erachter bij ons de tuin in. Heerlijk, wat knapt het daar van op!!

Vervolgens werd er nog een flinke bak mest overheen gekiept, dus nu maar hopen op een flinke oogst :-)
Manlief had een frees mee van zijn werk, werkte perfect!



Begin vorige week kreeg ik een knoertbos met lelies... Echt een beetje voorjaar in huis.. heerlijk!



Vorige week donderdag bracht m'n moeder m'n twee zusjes, die hier tot zaterdag kwamen logeren. Ze hebben lekker mee geholpen in de tuin om stenen uit de tuin te rapen en de kippenren netjes te maken.  Zaterdags brachten we ze weer thuis, en bleven wij het paasweekend over bij mijn ouders. 
We hebben dus een heerlijk lang weekend gehad :-) Heel gezellig en fijn, zo samen met de familie!

Met de kuikens is het helaas niets geworden.. Er kwam maar één ei uit, en dat kuiken is dood gegaan. 
Erg jammer, volgende keer beter hopen we maar! We gaan waarschijnlijk deze week een paar kuikens ergens halen. Zo voorkom je ook inteelt. We waren van plan om zelf wat hennen te houden van de kuikens, maar dan krijg je weer dat de haan zn eigen dochter bevrucht etc. Volgens mij kan het wel (beperkt) bij kippen, maar we vonden het zelf nou ook niet zo'n fantastisch idee.. 

Toen we éérste paasdag thuis kwamen, hebben we de kip buiten gezet. Volgens mij was ze aardig klaar met het broeden, want ze heeft weinig protest gemaakt, en ze ging gewoon met de haan mee. Ze maakt af en toe nog kloek-geluiden. Net ging de andere kip een ei leggen. Ze wandelde wel mee naar binnen, maar toen de kip d'r ei kwijt was, ging ze ook gelijk weer mee naar buiten. Fijn! 

Deze geweldige kaart kreeg ik van een paar vriendinnen


:-) Ik moet er steeds om grinniken als ik 'm zie.. Alsof ze stiekem een foto gemaakt hebben.. :-)

En deze meneer stapte zaterdag langs onze tuin.. 
Heerlijk, dat buitenleven! We genieten er met volle teugen van!


Zo, voor nu weer even genoeg! 
Later deze week of begin volgende week meer, en hopelijk ook kuikentjes!

Groetjes, Marike

2 opmerkingen:

  1. Die fazant liep ook bij ons! Wat een mooierd he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! :-) Doet me aan 'thuis'(Veenendaal) denken, daar liepen ze soms weleens perongeluk in de achtertuin..

      Verwijderen