dinsdag 13 augustus 2013

August days

Goodmorning sunshine!


Zo staat onze Karel elke ochtend met luid gekraai de nieuwe dag te begroeten ( en de hele buurt wakker te maken, in samenspel met wat buur-hanen). 


Als we buiten eten mogen ze 's avonds even scharrelen.. En o wee als we wèl aan tafel zitten, maar we ze niet vrij laten.. haha! Eigenwijze beestjes kunnen het zijn hoor!


Wat een genot!



Uhh.. :-)
 (ik zal maar niet zeggen dat zelfs één kuiken zo *hop* op de tafel fladderde, vanaf de grond)


De kip in de pot vinden.. 
Vinden ze heerlijk, die restjes van de rijst.



Heel spannend natuurlijk, zo'n buitendeur..


Dat moet allemaal goed bekeken worden..


Op hete kolen (aldus mijn vader). Gesneden en wel bleef er 13,5 kilo spitskool over.
Weer zo'n rijke oogst! 10 zaken van ruim 600 gram, en 24 zakken van ruim 300 gram. Allemaal zo de vriezer in. De grote porties worden gekookt, gestoofd o.i.d. en de kleine porties zijn voor roerbak gerechten zoals kip Hawaï of nasi.

Psalm 103:2
Loof de HEERE, mijn ziel,                         
    en vergeet niet een van Zijn weldaden. 

 

 

Het spitskolen stuk is nu aardig leeg, er staan nog wat kleine kooltjes die nog even mogen groeien.





Bloemen in ons kruiden-bad. Mooi hè, zo'n vlieg! 
(alhoewel ze wel erg lastig kunnen zijn..)


En eindelijk, eindelijk.. bloempjes in de paprikaplanten!! 
En nu maar hopen dat er een paar mooie paprika's aan mogen komen! 


De touwen waarmee de tomaten opgebonden zijn.
Werkt ideaal. 


Tomaten!!  


Deze bloemkool hebben wij gisteren gegeten. Smaakte heerlijk!



Wat is het fijn om heerlijk THUIS te zijn!

Groetjes, Marike



7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie oogst hebben jullie! Echt een rijkdom, hé?! Leuk ook, die kippenplaatjes, lijkt me dat het veel gezelligheid geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft het ook! Vooral 's morgens is het altijd lachen met die beesten.. Zodra ze mij zien willen ze eten, dus stel je voor dat ik dan eerst de was op ga hangen.. Grijns! :-)

      Verwijderen
  2. prachtige kippen,mmmm die bloemkool,daar heb ik ook weer echt zin in.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marike, Your chickens and garden are BEAUTIFUL!!!!

    BeantwoordenVerwijderen